Wednesday, December 2, 2009

Hysteri

Något jag har svårt för så är det traditionshysteri oavsett vilket "liv" det gäller.

Jag är lika allergisk mot tex Halloween hysteri i SL som jag är mot julhets i RL.
Traditioner säger ni, flockbeteende säger jag!

Visst tycker jag det är kul att dricka snaps med släkten i rl och kränga på mig en monsterdräkt i SL, men i måttliga mängder!

Men julen är klart värst då sammanbrottet ackompanjeras av erbarmlig musik!. Seriöst nu vilken vettig människa eller ava blir glad av Whams Last Christmas?

Men eftersom det sägs att man ska vara snäll vid jul så har jag satt ihop en liten lista med mina favoriter . Håll till godo!

Håkan Hellström feat. Plura Jonsson - Fairytale of New York
Fylleskrål när det är som bäst!


Cornelis Vreeswijk - Jultomten är faktiskt död
Hehe


Tom Waits - Christmas Card From a Hooker in Minneapolis
Detta är en fantastisk historia


Ramones – Merry Christmas (I Don't Want to Fight Tonight)
Klart roligare att dansa till än Räven raskar over isen!


Saint Etienne - I Was Born On Christmas Day
Mina gamla hjältar!

No comments: