Thursday, October 15, 2009

Sarek


Att Ewa och jag har en fascination för Norrland är knappast någon hemlighet! Så därför kommer vi såklart att bygga vidare på denna dröm i SL. Den senaste pusselbiten var simmen Sarek, som vi skaffade någon gång i slutet av augusti. Detta är en sim där du bara ska kunna vara, eller bo en kortare eller längre tid.

Vi har tre st olika fiskesystem (tack Galea och Sasun för hjälpen med det stora) där, du kan låna roddbåt eller kanot och ta dig fram över hela simmen. Du kan prova att skjuta änder och fasan och mycket annat. Självklart kostar det här ingenting för er.

På Sarek kommer vi aldrig har några stora fester, konserter eller något annat, utan här ska ni bara kunna vara. Partyn kommer så klart att hållas på Lapplandia där det nya Icehotel SL nu är öppet!

Terraforming och dekoration har vi själva gjort och då framförallt Ewa.

Hjärtligt välkomna!

Jesper & Ewa

2 comments:

Rultan Zeplin said...

Mmm...en helt fantastisk sim, väldigt rogivande och en lika rogivande musikstream! Min oas i SL, jag går ofta hit när jag bara vill vara. Sätta sig och fiska en stund, skjuta några änder...njuta av den vackra utsikten. TACK för denna vackra sim, Ewa och Jesper!!!

Jesper Prinz said...

Ja härligt rultan! Ewa har fixat till ytterligare där som jag inte ännu hunnit se!