Tuesday, October 6, 2009

Ett år


Idag var det ett år sedan jag blev tillsammans med min underbara Ewa, och det kommer vi såklart att fira med en fest i goda vänners lag hemma hos oss senare ikväll. Men här kommer min offentliga hyllning!

Det här tycker Ewa är pinsamt men det struntar jag fullständigt i!

Ewa är min älskade hustru, min bästa vän, min själsfrände, min livskamrat. På senare tid även min musa (ABBA haha) och min största inspirationskälla. Min gudinna, min prästinna, min kvinna. Min arbetskamrat, lekkamrat, reskamrat. Helt enkelt min drömkvinna!

Varje morgon när jag vaknar fylls jag av lycka. Ewa fyller mig med lycka. Jag har aldrig kännt mig så lycklig i hela mitt liv, som sedan den dagen då jag mötte Ewa. Och det fina är att det bara fortsätter.

Jag har aldrig kännt mig så trygg i att vara fullkomligt "naken", på alla nivåer, med en annan människa. Det är alltid så härligt att vara med Ewa. Jag känner mig hel tillsammans med Ewa. Jag tröttnar aldrig på Ewa. Jag vill bara ha mer, och mer, och mer......

Ewa är den jag längtat efter i hela mitt liv, den jag älskar över allt annat på jorden. Det kändes verkligen redan från början att vi var ödesbestämda för varandra. Hon var så rätt, så perfekt (hon har sin sidor men det gör henne perfekt) liksom specialdesignad för mig. Och varje dag så bekräftas denna känsla.

Ewa tillfredställer alla min sinnen. Hon smakar gott, hon doftar ljuvligt, hon är vacker att se på, jag älskar att höra henne kvittra i mitt öra och jag älskar att känna henne.

En del tror vi är religösa fanatiker och det är sant! Ewa är min religon. Min enda religon som jag behöver. Hon är min gudinna som jag dyrkar, hennes kropp är mitt tempel där jag som överstepräst förrättar gudinnetjänst, ödmjukt, tjänstvilligt och hängivet. Ewa är mitt mirakel, mitt paradis, ständigt flödande av kärlek.

Jag älskar Ewa gränslöst och passionerat, och jag har gjort det sedan första stund. Jag älskar hennes hetta, hennes tempo, hennes intensitet, hennes styrka, hennes svagheter, hennes målmedvetenhet, hennes mjukhet, hennes tillgivenhet, hennes humor, hennes humör, hennes intelligens, hennes generositet, hennes nakenhet, hennes ärlighet och hennes sanning. Jag älskar ALLT med Ewa, det finns absolut ingenting hos Ewa som jag inte älskar.

Jag har aldrig tråkigt med Ewa. Jag skulle kunna tillbringa resten av livet på en karg öde ö och aldrig ha tråkigt. Jag trivs så otroligt bra tillsammans med henne, vad vi nu än gör, eller inte gör.

Vi träffades i början av 2008, det är en lång tid, och tiden gick och vi utvecklade en stark vänskap. Idag, den 6/10 2008, för ett år sedan hände något och vi blev störtförälskade. Och på den vägen är det.

Vi gifte oss storslaget och vackert i januari 2009, med 20 tals stil på bröllopet och ståndmässig fest efteråt i vår balsal. Det var utan konkurrens det häftigaste bröllopet jag varit på, härligt att det var mitt eget!!

Att leva tillsammans med Ewa är en resa. Både en inre och en yttre resa. Jag kan dela allt med henne, prata om allt med henne, jag verkligen ALLT. Vi har inga hemligheter för varandra, inga tabun. Alla drömmar, alla fantasier, alla planer alla önskningar. Vi diskuterar livet, döden, Gud, filosofi, politik, pengar, makt, matlagning, musik, litteratur, film men även livets småsaker och skvaller. Och vi växer båda två hela tiden, utmanar och stödjer varandra, är fullkomligt 100 % sanna mot varandra. Självklart bråkar vi när pressen är för stor eller när man bara måste jävlas men med Ewa är det bara skönt!

När man är alldeles nyförälskad, så där rusigt, bubbligt, galet, hejdundrande, sanslöst, hejdlöst, gränslöst kär så kan man känna den där känslan att man vill ropa ut till hela världen hur förälskad man är! Vilken underbar och fantastisk människa man är förälskad i, ja bäst i hela världen faktiskt!

Och det mest underbara är att efter detta år, så känner jag forfarande likadant, fast ännu mer än från början. Kärleken bara växer och växer. Jag är helt enkelt en obotlig romantiker och jag hoppas verkligen att jag inte blir botad från det.

Därför ropar jag även idag: EWA, JAG ÄLSKAR DIG!

1 comment:

NYA TINAS UNIVERSUM said...

Mycket vart skrivet Jesper.

Och modigt - inte många vågar skriva eller uttala sig så öppet.

Ewa skall vara glad att hon ”har dig”.

Jag har sett delar av er resa och den tycker jag om - jag missade ert bröllop och nu mins jag även varför.

Det var combort som hade ordnat att jag inte hade bredband utan smalband då med:-((

Denna ständig vässl.. comfel menar jag.

Men åter tillsaken jag hurrar och skålar för er båda...

Kramix /Tina