Monday, October 26, 2009

Den försvunna voteboxen

Så här är det: My IMs get capped men jag tänker aldrig skriva det i min profil då jag tycker det känns sådär att skriva det. Lite skitnödigt för att tala klarspråk. Att mina IMs get capped beror inte på att jag får tonvis med offline IMs hela tiden utan det beror på att jag skickar ut notes och inbjudningar till stackare på min F-list i stor omfattning och är de offline så får du en studs när de loggar in och du själv är offline.

Kvotan fylls upp snabbt och IMs get capped. OK, så är det faktiskt!
Varför tar jag upp detta? Vem bryr sig? Vad är det jag försöker säga?

Jo, för flera veckor sen tog både Fantast och Ewa oberoende av varandra upp med mig att de ville ha en sk votebox från b-places. Ni vet de där fula staplarna där man kan rösta och få travel HUDs.

Visst tog jag tag i detta direkt, det var ju 2 mot 1, fyllde i ansökningshandlingarna, skickade över bilder, skrev ihop en beskrivande tex om Icehotel SL och poof i väg med den.

Dagarna gick och Ewa frågade då och då om jag beställt den och jag svarade typ: Japp, älskling, det har jag! Men uppenbarligen har de problem på b-places eftersom inget kommer. Dock kände jag Ewas skepsis…. Jag fick en bestämd känsla av att hon trodde att jag struntat i att beställa den då jag klart och tydligt deklarerade att jag tycker röstnings stapeln är ful.

I fredags fick fru Aska nog slog sin pixnäve i köksbordet och sa ungefär så här: Nu tar du och beställer den där förbannade voteboxen, och jag vill gärna se på när du gör det!
Jag försvarade mig så gott jag kunde genom att skylla allt på bluepill och hans mannar på b-places MEN under tiden så sökte jag igenom Lost & Found och där låg en votebox! Levererad dagen efter beställningen hehe.

Så till er som får era IMs capped: man får uppenbarligen inte alltid ett meddelande om leverans, så kolla av den där foldern då och då, där ligger förmodligen en skatt!

Och ni som kommer till våra simmar, glöm för guds skull inte att rösta på oss!

No comments: