Sunday, November 8, 2009

Ewa förd med ilfart till BB i natt

Vid halv tre tiden i natt väckte Ewa mig och menade att vattnet gått. Jag rullade över på sidan och försökte "rävsova" vidare...Det skulle jag självklart inte gjort....

Just nu halvligger jag här i en sacco säck på golvet och direkt rapporterar mellan Ewas värkar och hennes osande svordomar...enligt förhandsprognosen så blir det en.....

Det kommer av förklarliga skäl inte skrivas så mycket mer på denna blogg de närmaste dagarna. Tio st lagstadgade pappa-dagar gäller självklart även här. Man är väl jämställd och modern!

Men först lite ABBA:

Förresten åk inte till Mango Yacht Club på torsdag 23.00 om livet är er kärt. Då ämnar ABBA Sweden, SLs mest kriminella band, att återigen sänka kronjuvelen i Dennis Lagans sim imperium.

Vår femte bandmedlem, Anna, är på bättringsvägen och det bådar gott för den planerade simkraschen.

Sen har rykten och bilder nåt redaktionen om att det hettat till ordentligt mellan bandmedlemmarna Greta och Erik under helgen. Jag får be att återkomma om det. Jag tänker såklart skriva ett gigantiskt notecard med glasklara regler (väldigt viktigt med klara regler i SL) om vad som är okej och inte okej att syssla med arbetskollegor emellan.

Nä nu måste jag sluta, nu hotar både Ewa, barnmorskan och städaren att strypa mig om jag inte genast lägger ifrån mig laptopen och visar lite delaktighet.

Jesper

No comments: