Tuesday, November 3, 2009

Äntligen har jag kommit på varför jag håller på med SL…

…och apropå Fars dag på söndag.

I tre års tid har ju nu funderat, kliat mig i skäggstubben och grubblat. Vad är det som är den underliggande drivkraften bakom all denna tid i SL? Vad är anledningen till att jag känner mig som 25, supersnygg och allmänt härlig? Vad är det som har gett mig en totalt pånytt född nyfikenhet? Vad är det som faktiskt får mig att må bra att tex dra på mig en riddarrustning utan att känna mig ett dugg löjlig?

Jo, tack vara en artikel i svenskan idag fann jag ljuset!

Det är självklart ungarnas fel! När ungarna var små var jag deras superhjälte. Allt jag sa och allt jag gjorde bemöttes av beundran. Jag var deras Gud! Och att vara avgudad är ju trevligt!

Idag är situationen något annorlunda…Allt jag säger och allt jag gör bemöts av en demonstrativ suck och en tom blick, ofta ut genom fönstret. Spelar jag en ny låt för dem så är det samma demonstrativa suck, samma tomma blick och ett ”Det där är typisk pappa-musik……”

Ja ni förstår….Så Ewa, på söndag vill jag INTE ha en ny svid. Jag vill ha en ny War-kilt. EMO har snygga:) Ungarna lär komma dragande med en gammal pappa-slips:)

No comments: