Wednesday, June 24, 2009

Till min kära hustru

Kära Ewa, min hustru, mitt allt. Jag kan inte skriva dikter, jag var duktig i skolan, tycker om att skriva men när det gäller dikter så går jag bet. Bara att acceptera haha.

Men den här dikten tycker jag är fin och passar bra en dag som denna, våra månatliga bröllopsdag:)

Till min kära hustru

Till dig ska jag skriva min vackraste sång
om vänskap och kärlek en evighet lång
Om närhet och trohet ska handla en del
En annan om misstag och sorger och fel

Till toner i dur ska jag skriva om dig
Berätta om allt du betyder för mig
Hur innerligt omtyckt och älskad du är
Hur högt över annat jag håller dig kär

När versen är slut och refrängen tar vid
ska tonerna klinga för kommande tid
Vår framtid tillsammans är gryende än
Vi bygger den stadigt och njuter den sen

Ewa, min kärlek jag älskar dig så. Tack för du finns i mitt liv. Jag lovar dig att jag vaknar upp och är så oerhört lycklig, kär, förälskad, utmanad, kåt, full i skratt och så mycket mer härliga känslor. Det har jag känt väldigt länge nu och det blir bara bättre och bättre.

Jag älskade dig då, jag älskar dig nu, jag kommer alltid att älska dig

Puss

Din man

Jesper