Monday, September 21, 2009

Kärlek

Den här posten tänker jag skriva på svenska av den enkla anledningen att det inte är helt lätt att skriva detta på ett andra språk.

För snart ett år sedan (6/10) inträffade en ”klassisk” vändpunkt i mitt andra liv och även i detta såklart. Jag hade ett par veckor innan avslutat ett längre förhållande, jag var väldigt lättad över att tagit det beslutet, tillfreds med tillvaron hur hemskt det än kan låta. Det var två personer i hela SL som visste hur det låg till. Och jag är inte den som tycker synd om mig själv och skulle aldrig i mitt liv skriva om en sådan sak på en blogg av respekt för de inblandade.


Under denna tid så umgicks jag såklart med mina vänner och en av dessa var en viss Ewa Aska. Vi har ”tjaffsat” en hel del om när och hur vi träffades första gången. Jag hävdar bestämt att hon tog med mig på en klubb en gång i början av januari 2008 och hon hävdar med samma envishet att vi sågs på ett event som jag hade på Second Sweden. Hehe

Vi kände varandra väldigt väl vid den här tidpunkten, vi visste om varandras drömmar, rl förutsättningar och värdegrunder och vi trivdes utmärkt i varandras sällskap. Och omedvetet så stegrades intresset till en annan nivå för att slå till som en blixt den där kvällen den 6/10.

För det var verkligen ett blixt nedslag. Vi har hemma hos henne och vi umgicks med två kompisar som behövde lite "ostördhet" så vi sa i mun på varandra: Vi åker till Barcelona och lämnar turtur duvorna själva för en stund. Det visade sig vara bådas favorit ställe och är så än idag.

De katalanska rytmerna tog tag i oss och Ewa sa efter någon timme: ”Hade du inte haft en partner så hade vi gjort något helt annat just nu” Hon hade ingen aning om det var slut sedan ett par veckor. Men det fick hon reda på inom en sekund reda på. Haha.

Och så började det och sedan dess har det varit ”vi”. Vi försöker verkligen leva ut våra drömmar i SL, och vi gör det tillsammans. En del släpper vi till andra och hoppas att ni tycker det är kul och trevligt som tex simmarna, hotellet, festerna och nu senast ABBA medan väldigt många av våra drömmar förverkligar vi inom förhållandet.

Vi tycker oft lika, har samma tempo i kroppen, vi skippar prestigen och kan hänge oss. Vi har även hittar våra "roller" på ett bra sätt, dels som man o kvinna, älskare o älskarinna och som partners i det vi gör.

Vi sopar inte heller saker och ting under mattan. Upp med det på bordet med ett ordentligt ”härligt” gräl som följd är vår melodi. Ni som känner oss vet att vi båda är hetsiga.

SL är såklart som gjort för missförstånd, text utan kroppsspråk ni vet. Så är det såklart även för oss, trots att vi ofta skrattar åt dem när de uppstår. Jag känner såklart personen bakom avan extremt väl och vice versa och dagligen pratar vi med varandra ca 1 timme i telefon.

Och ska jag ge några råd (jag är avigt inställd till att ge råd hur man lyckas med ett förhållande) så är det just detta: För oss är en av nycklarna att vi pratar, skrattar och diskuterar i RL, för känslorna är såklart dem samma oavsett om du är på en bal i SL eller om du sitter på bussen på väg till jobbet i RL.

Älskar dig Ewa, och glöm inte sticknings-setet!

Puss

1 comment:

NYA TINAS UNIVERSUM said...

Fantastiskt!

Det händer, det händer ibland och jag blir lika glad varje gång jag inser att det har hänt!

Lycka till i fortsättningen med!

/Tina