Monday, September 6, 2010

Några bilder från Tara Hills paviljong













Hej!

Igår hade vi SLs fnittrigaste sångerska på besök, nämligen Elvera Lerner. Allt flöt på bra dock kommer det att ta lite tid för oss att lära folk att de stiger i land från båten och sen är det en promenad på någon minut till våra olika festställen.

Sen måste jag verkligen tacka alla er som bor på Tara Hill, ni tar ju hand om gäster och artister på ett fantastiskt trevligt sätt. Det känns som vi börjar bli ett team!

Tack!

För övrigt har Selma skickat en lååååång lista med artister som hon tror skulle passa hos oss.

Dessutom finns det ett fotoalbum på Flicr(?) där vi alla ska kunna dela bilder. Mer om det senare.

När det gäller förslaget om de två nya stugorna så ville majoriteten (100%) ha dem. Så de spikades upp och igår flyttade Ob in i den ena och en för mig okänd dam i den andra.

Helene och Ika har haft problem med griefers i sitt hus, gör så här när det uppstår; var trevlig, ta ett notecard på vad som sägs skicka det till mig eller Ewa så bannar vi. Gå inte in i någon diskussion med dom. Era stugor är så privata ni vill ha dom. Dock är det inte ok att sätta upp orbs etc det skulle bli kaotiskt i en liten by som vår.

Så notecarda trakasserierna så simbannar Ewa eller jag. Att göra stora processer av griefing mot LL är meningslöst.

Vissa av er "kliver" igenom golven i era hus hehe. Det beror inte på lagg utan det beror på hur simmen är terraformad MEN det är busenkelt att fixa till. Har ni golvproblem hojta till efter Ewa så plockar hon fram sin lilla snuttegrej (Landflattern) så fixar hon på en gång

2 comments:

Stella said...

Ewas "lilla snuttegrej" höll på att göra mig olycklig när jag glad i hågen tog mig an terraforming på mitt gamla ställe. Den grävde sig DJUPT ner innan jag fick tag i den igen, meen man lär sig ju av sina misstag. Förhoppningsvis.

På flickr i gruppen Tara Hill lägger vi upp bilder från Tara Hill och Connemara Hills, och här är adressen dit http://www.flickr.com/groups/tarahill/

Anonymous said...

Det här ska bli roligt och jag ser fram emot föreläsningarna. Huset e trevligt och ligger mycket vackert brevid min käre Granne OB :-) kram från den mystiska damen i stugan brevid OB :-)