Wednesday, May 5, 2010

Kontorsråttans hämnd

Det är JAG som sköter de administrativa sysslorna i ABBA Sweden!

Jag tar emot bokningar, ser till att vi får rezzrights i tid, ser till att de slöa simägarna läser vårt kontrakt som tex begränsar antalet avor etc etc. Jag kollar även att stället vi ska spela på verkar någorlunda seriöst. Det skulle naturligtvis inte vara så bra om vi hamnade på ett ställe för folk som har våldtäkts-fantasier eller nåt annat sjukt.

Det sista är inget stort problem, jag har bara tackat nej en gång: det var en club/dagis för barn-avor. Det är inte vår grej. Vi är vi ju inte A-teens, som nån ”att-vilja-men-inte-kunna” konstnär så riktigt konstaterade för ett tag sedan!

Tycker ni att jag låter bitter och sur? Japp, ni har helt rätt! Det är jag! Jag avskyr mitt jobb!

Men de andra(Greta, Ewa, Anna och han Erik) har i sann demokratisk anda bestämt att jag är mest lämpad för detta skitgöra! Medans de glassar runt gridden och tittar på nya scenkläder och diskuterar hur de ska ta showen vidare så sitter jag instängd på mitt kontor och försöker förklara en kontraktsparagraf med nån spansk clubägare som uppenbarligen skolkade på varenda engelska lektion i plugget…

Kontor och kontor förresten...det är mer som en skokartong...


MEN IGÅR SKEN JAG UPP SOM EN SOL!

Det låg nämligen ett brev med en förfrågan om ABBA Sweden kan tänka sig att spela på Grand Opening of Eden Naturist Resort!!! Ett nakenbad alltså! (Äntligen ska jag få se Greta näck muhahaaaaa)

Det här blir nåt att bita i för mina så kallade kollegor!!

Abba Sweden på Eden Naturist Resort 19 maj 02:00 PM SLT

No comments: