Wednesday, May 19, 2010

[14:59] Lizzo Dreamscape shouts: Welcome to ABBA Sweden... the ONLY band in SL to Crash a SIM BEFORE they even STARTED!!!!


Ok det ska jag säga med en gång; när en sim kraschar är det ungefär som att din svärmor kör utöver ett stup, i din splitternya BMW..... Blandade känslor med andra ord....

Självklart är det kul att det man gör uppskattas, men när det ställer till så mycket bekymmer och extra jobb och sker det dessutom på grund av ren idioti och nonchalans blir jag jävligt förbannad!

För ett par veckor sedan fick vi en förfrågan ifrån Lizzo om att inviga ett nudistcenter. Lizzo är en mycket proffsig event mangager på Fruit Islands. Hon är klart den bästa som vi har mött, så ingen skugga på henne alls. Denna nudistenklav ska på något sätt inkorporeras i Fruit Islands men sköts idag av en person som jag i ren ilska glömt bort vad han heter. Eller sköter och sköter förresten...


Igår morse började Ewa och jag att ana oråd, när vi fick vår grupp som ger rezzrights fick vi samtidigt varsin "faktura" om att BETALA för att vara med i denna grupp. Vi betalar såklart inte för att spela någonstans, så enkelt är det. Ewa och jag skällde rätt rejält ett tag. Men men, sånt kan hända.

Samtidigt drog jag vårt avtal i repris för mr Nakenstrand. Detta avtal som är till för allas trevnad reglerar tex antalet avor där vi spelar. Just för att undvika tex simkrascher. För intresset för ABBA Sweden är nämligen enormt och vi kan inte ta emot så många som vi skulle vilja. Skulle detta antal släppas fritt så skulle krascher i stort sett ske varje gång. Detta antal avor är f n 50. Då funkar det för oss och publiken har kul! Detta är inget skryt, det är så det ligger till.

Hela abba ligan samlades i god tid hemma hos oss, där vi förberedde oss på vanligt vis. Konserten började kl 02:00 PM SLT och 01:40 begav vi oss till nudist centret. Trodde vi ja....

Då hade simmen kraschat! Jag blev utom mig av ilska men som tur höll sig Ewa lugn. (Vi växeldrar nämligen humörmässigt hon och jag haha) Min rättrådiga hustru tog sig till deras grannsim och började tpa över folk samtidigt som hon helt sonika började rezza en "scen" i ett litet skjul som stod på stranden. Det var ett enormt kaos där i publikhavet kan jag lova. Men Anna med sitt glada sätt fick folk att stanna kvar!

Jag la band på mig och fick tag i mr Nakenstrand. Trots att människan var oduglig så var jag tvungen att ha hans hjälp för att kunna starta. Tex med att lägga på en musikstream på simmen. Ni vet när man kopierar in en URL och klistrar in...Denna enkla lilla övning visade sig vara alltför svår för mr Nakenstrand! Någon musik musik kom aldrig ifrån Ewas lilla skjul där allt var klart för en extra insatt konsert!

Här höll jag på att gå upp i molekyler!

Då mr Nakenstrand tyckte det var roligare att stojja med sina kompisar och berätta för dom hur coolt det var när simmen rasade så slet vi som idioter.... Ewa och jag med extra konserten, Anna, världens bästa Anna, med att hålla folk vid gott mod och Lizzo med att få upp huvudsimmen. I sista sekund fick Lizzo ordning på simmen och vi begav oss dit. Det sista jag säger till mr Nakenstrand är: Se nu till att begränsa antalet avor så detta inte sker igen! Tror ni han gjorde det?

Nixpix! Vi var över 70 pers och det var oerhört nära att simmen rasade igen!

Ok, nog om detta, när vi väl kom igång så var det faktiskt lika kul som det brukar vara:)

Vi ses snart igen, men inte på detta nakenställe!

Jesper, Ewa, Greta, Anna och Erik

Snygg-Erik fick oväntat besök på scenen...

No comments: