Wednesday, October 27, 2010

Hejdå

Så då var det klart.

Jag gör såklart det som Ewa gjorde i söndags. Jag lämnar in och avslutar Second Life. Det har vart fyra fantastiska år, men nu har både Ewa och jag fått nog. Vi kommer att vara ett "virtuellt" par i många år framöver men inte i Second Life. Den tiden är över. Jag vet att åtminstone en person skålar i champagne just nu, då hon lyckats med konsttycket att sänka ytterligare några svenska simägare: PetGirl Bergman.

PetGirl Bergman ligger som en våt filt över den svenska SL elden. Inse det snälla så finns det en framtid för Sverige i Second Life. Nu kommer hon komma dragande med en jättekampanj på sin blogg som enligt hennes sätt att se det bevisar motsatsen och självklart kommer hon att spela martyr på samma sätt som hon gjorde med mig när hon kampanjade mot tex Malmö, Ui, Johan, Walle och fan och hans moster. Och jag ska erkänna att i början gick jag på det.

Och du PetGirl Bergman, sprid inga rykten om att vi inte lämnat tack för det tar några dagar, rent tekniskt.

Simmarna har vi skänkt till dem som bor hos oss och vi hoppas verkligen att ni kommer att kunna vara kvar. Det är en underbar blandning av människor som bor och verkar där.

De kommer att ha halloween fest nu på lördag och jag hoppas att så många som möjligt kommer dit och visar uppskattning för det slit som de boende på simmarna lagt ner.

De har en räcka andra roliga aktiviteter på gång med med bland annat en riktigt innovativ Lucia fest.

Tack för den här tiden och lycka till.

Jesper Prinz och Ewa Aska

9 comments:

Mera Kranfel said...

omg vilken chock! =O Var tar ni vägen?? Black army har haft det tungt länge, vi måste ju stödja oss på varann....

Ni har gjort bland dom vackraste simmar jag sett i SL. Dom bilderna o minnena har man kvar iaf. Blir lessen på ögat när ja tänker på det faktiskt...

Tack för det iaf och lycka till med vad ni än företar er.

Kram

Anonymous said...

Hej! ja åh vad synd! :( ni har ju gjort så mycket bra för oss svenskar framförallt! Tack för det och hoppas ni ändrar er, annars lycka till :)jag har inte besökt er så mkt men följt vad ni har gjort, ni är otroligt duktiga.

Rin Windlow/gamla yamyam

Apmel said...

Apmel fattar som vanligt inte varför folk gör som dom gör...

Loan said...

Kram till er båda från oss och tack för allt ni bidragit med, vackra simmar, sköna partyn, ABBA, Jaaaaa....allt. Och nya Tara-folket...lycka till med Tara Hill, ja lycka till med allt. Får inte Sverige upp ögonen nu då är Sverige kört!
Kram fr Loo och Loungen

Anonymous said...

Tack alla!

Nu drar vi till nya mål. Var försiktiga, vi kanske spökar för er i framtiden!

Apmel.. haha!

Ewa(Loppan)
(oh har hon hoppat iväg igen?)

Rultan Zeplin said...

Jag älskar er och saknar er vanvettigt mycket!! Utan er kommer SL bli tomt, färglöst och med en stor förlust av galenskaper.

Jag önskar er all lycka på er nya väg framöver.

Ha det riktigt jävla roligt var ni nu än befinner er :))

Pöss Ewa o Jesper!!

/rultan

Mialinn said...

Det er så leit og tragisk, hvordan ET menneske kan ødlegge for så mange. Takk for alt dere har gitt, vil savne deres fester og ABBA.

Lover å støtte opp om det som skjer på Tara Hill framover :)

Lykke til og jeg håper våre veier vil krysses en gang i framtiden:)

Mia

Lensi Hax said...

Det är med vemod som jag säger farväl här ..4 år i SL är länge och det är det som är så sorgligt ..Att inte själva välja när man ska "dö" eller "leva":( Som ni alla vet, har jag ju varit med om när min vän Walle oxå tog detta beslutet för att få lugn och det är för bedrövligt att även ni försvinner.

Tack för den här tiden och ett stort lycka till vart ni nu tar vägen!!

Kram!

// Lensi

Anonymous said...

Ja, Ewa och Jesper, jag tror inte jag behöver säga ngt, ni vet hur jag känner :-( och jag hållar med ovan skribenter. Så mycket fint ni gjort och byggt och så kul det varit att få vara med som jag fick. det har varit en ära att få vara med 2 så proffisonella som nui två-- kramar jätte hårt och hoppas ni återvänder. tack för en jätte rolig tid.
Annabella ( Anna) ni vet