Saturday, August 14, 2010

Vad sätter man för rubrik på detta?

Klockan är mycket, drygt 2 och det har vart en minst sagt stormig dag i Ewas och Jespers virtuella liv. Och det är väl inget konstigt med det, Ewa och jag är milt uttryckt två stormiga personer!

I sommar så har framförallt jag tappat motivationen att hålla på med det vi gör i SL, så enkelt är det. Ewa har byggt, fejjat och terraformat för att få till den årliga nystarten på Icehotel SL. Jag har knappt varit delaktig alls, jag har sysslat med helt andra grejer. Jag har inte tyckt det vart skoj helt enkelt. Och SL ska vara skoj. Punkt.

Hursomhelst idag har vi tagit det gemensamma beslutet att släppa allt det vi gjort. Allt ska bort! Sarek, denna vackra pärla, är helt nedmonterad. Det enda som finns där är en säng för övrigt!

Det samma gäller vår hemmasim. Helt nedmonterad den med.

Och detta kändes såååå skönt!

Lapplandia simmen ryker efter Hairshowen på måndag.

Och till er som älskar att spekulera:
Detta har inget med "svenska sl´s förfall" att göra, vi har aldrig varit med i något svenskt sl. Vi är tex mer connectade till andra sammanslutningar i sl än något som hålls ihop av några hundra svenska sl bloggare.

Vi kommer heller inte skylla på dåliga inkomster eller att folk inte tippar oss etc. Inkomsterna är förvisso nära noll och kostnaderna en ansenliga summa tusenlappar varje månad. Men vi har aldrig någonsin gjort något i SL för att tjäna pengar eller ens ha kostnadstäckning för det. Vi gör det vi gör för främst för vår egen skull och gillar nån annan det så är det bra.

Vi kommer heller inte skylla på Linden Labs eller att nån ava vart elak mot oss. (Det skulle väl vara Apmel då;) (obs bäst att förtydliga det var ett skämt detta med Apmel, inte mot Apmel dock han är en synnerligen klok man som förstår ett skämt även i textform)

Utan det handlar helt enkelt om brist på motivation och ett sug att göra nåt totalt annorlunda än det vi sysslat med de senaste två åren.

ABBA Sweden kommer vi att behålla, det älskar vi att hålla på med. Och det uppskattas friskt där ute. Showen i hydepark var bland det roligaste jag vart med om i SL, vilket intresse!

Men på tisdag släpper vi det sista vi har kvar av våra simmar!


Nå vad händer nu då? Jo vi kommer att hyra en liten skabbig lägenhet, antagligen i SL NYC (rekommenderas varmt för övrigt) och där kommer vi att ägna oss åt tankeverksamhet och en och annan vuxenlek tills vi kommit på vad vi vill göra härnäst. Och det kommer inte att ta särskilt lång tid, eller hur älskling haha.

Till Ewa: Jag älskar dig djupt och det ska bli fantastiskt kul att göra en ny resa tillsammans med dig i denna fantastiska värld.

Till våra vänner: Ni vet vilka ni är, kram på er!

Till alla: Ses på Hair på måndag!

10 comments:

Loan said...

Men då....vilken morgonchock. Men vid närmare eftertanke...kloka människor fattar kloka beslut! All lycka till och bamsekram från mig och Långeman!

Anonymous said...

Å hva kan en si for at dere skal ombestemme dere? Du hadde vel ikke blogget om det uten å være 100% sikker på at det er dette dere ønsker. Vemodig at dere gir opp et 2 års langt "livsverk" men likevel forstår jeg ønsket om å gå videre og gjøre noe annet. Ønsker dere lykke til og takk for alle gode minner. Sees på mandag og på ABBA konserter framover ;)

Mvh
Mialinn

Apmel said...

Lycka till!

/elake Apmelgubben

Mera Kranfel said...

Klart man måste röra på sig!! Annars utvecklas man inte och det blir trist och enahanda. Utmaningar är min drivkraft.

Tack för allt ni gjort, bland de allra vackraste simmarna i SL och de bästa eventen!

Lycka till i er fortsatta resa!

Glöm inte sätta upp AIK emblemet på väggen nu ;)

Kramar!

NYA TINAS UNIVERSUM said...

Tufft beslut av tuffa medmänniskor.

Även jag håller med om morgonchock mm - men jag ser hellre att detta är en del av en utveckling - ett nytt mål - för ER båda.

Hur det ”drabbar” oss är en annan sak - saknad av två vackra simmar - era upptåg o hyss - ja det är livet. En del av det. Och då även en utveckling av oss själva - att se oss runt efter annat!

Lycka till med ER utveckling, era liv och era göromål vad än de blir!

Lycka till!

/Tina

Anonymous said...

Jaaaaaaa så är det puss min Jesperpesper!

Golf kanske!
Loppan

Bock McMillan said...

Det var sorgligt att höra att ni har bestämt er för att lägga ner två av de absolut vackraste simarna i SL.

Jag är säker på att vad ni än en ägnar er åt i framtiden kommer det också att bli en succe. Lycka till!

Vi ses på "Hair", om jag lyckas klämma mig in...

*Kysser Ewa på handen och fångar Jesper när han hoppar upp i min famn för att få en bamsekram*

Anonymous said...

Im a bit in chock , all nice think you built up ( i know you did it together even if it sometimes look or feels that one work most :-( I keept the cafe for people to enjoy , it was my starter baby as you know. and still some people enjoy it. All great things you have done for us and so, IM SCARED!!! don´t wann lose you and your creations. times get hard sometimes even in SL, I must say I am confuzsed .. but thats my RL problem too :-) I hate changes!
i am a conservative bitch ;-) .. I hope you take me with ou on other adventures.. I love the stuff you do.. you are proffs. Hug Anna , hon i cafeet och som hostar( har kool) :-)

Anonymous said...

Oj! Jag hade ingen aning, varit i RL 5-6 veckor. Men jag förstår och respekterar erat beslut till 100%, vi gjorde ju exakt samma sak i juni. La ner allt, behöll en sim för att jag ska ha nåt att pyssla med, utan att ha nåt exakt syfte med den simen. Så lycka till med era nya liv i SL, nu kommer ni ha massa tid över för varandra! Kram Bai

Lionesse Vandyke said...

Well, we've been there as you know... good luck to you both, huggs